Ярослав Гінка

 

Ярослав Гінка: Ми не збираємося домовлятись ні зі “Свободою”, ні з Садовим

Голова фракції «УДАР» Львівської міськради, голова ЛОО партії «УДАР» Віталія Кличка Ярослав Гінка.



Протистояння між більшістю міськради – ВО «Свободою» та мером Садовим, здається, перейшло на етап, коли сторонам конфлікту потрібна допомога інших – малих фракцій. Яка позиція УДАРу, кого фракція готова підтримати і чому?

УДАР має на кожне питання свою позицію і вона продиктована не політичними домовленостями, а реальним бажанням відстояти інтереси громади. Ми не збираємося домовлятись ні зі «Свободою», ні з мером Садовим. Ми не будемо грати в їхні політичні ігри.

Заяви УДАРУ про те, що раді загрожує саморозпуск, а мерові – відставка – це наше попередження львівським політикам про те, що вони вже давно в своїх діях керуються не потребами мешканців міста, а особистими інтересами.

Тоді озвучте, будь ласка, свою позицію по питаннях, які викликали суперечку між більшістю міськради і мером?

УДАР підтримував і підтримує вимоги депутатів щодо зміни структури виконавчих органів міськради, відставки виконкому і скасування чинного тарифу на квартплату. Ми готові й надалі підтверджувати свою позицію щодо цих питань голосуванням в сесійному залі.

Проте в мене склалося враження, що фракція «Свободи» відступила від своєї ж вимоги добитися від мера винесення на розгляд сесії нової структури виконавчих органів. Хоча, нагадаю, рішенням міськради мер зобов’язаний був це зробити до 30 жовтня.

Якщо мер не виконав розпорядження міськради, чому його ще не покарали за це? І чому «свободівці» не добиваються цього? Фракція УДАР має намір запитати в них про це на наступному пленарному засіданні. Ми готуємо відповідну заяву і запит з цього приводу.

Те ж саме з питанням про виконкомом. Ми наполягаємо на відставці чинного складу виконкому і готові знову вносити це питання на голосування. При цьому УДАР не претендує на введення у виконком своїх представників. Ні. Ми справді вважаємо, що ротація людей, які представляють громаду Львова в цій структурі, вже давно назріла і є необхідною.

А от «Свобода» відступилася від цієї вимоги. Пояснення представників фракції не витримують критики, адже добре зрозуміло, що ставити зміну складу виконкому в залежність від зміни структури виконавчих органів означає, що ні перше, ні друге не відбудеться.

Абсолютно законним і справедливим, на наше переконання, є рішення депутатів міськради про скасування чинного тарифу на квартплату, адже це питання недостатньо обґрунтоване і пропрацьоване відповідальними виконавчими органами міської влади.

Щодо інших питань, які піднімалися і приймалися міськрадою на останніх пленарних засіданнях, а саме: скасування двоставкового тарифу, внесення змін до регламенту міськради, звітування перед громадою керівників виконавчих органів влади, то наша позиція також чітка – ми не голосували за їх прийняття і не підтримуємо ці рішення.

Прошу пояснити, чому?

Тому що ці рішення суперечать законам України і зокрема, положенням закону про місцеве самоврядування.

Щодо скасування двоставкового тарифу, то переконаний, що окрім того, що це рішення суперечить закону, бо форма двоставкового тарифу зараз визначена НКРЄ базовою, насправді мешканцям байдуже, яким за формою є тариф на тепло: одно- чи двоставковий. Їм важливо, щоб реально зменшилася сума оплати за спожите тепло.

А саме цього не відбудеться від формальної зміни розрахунку тарифу. Необхідно модернізувати котельні, боротися з втратою тепла в тепломережах, утеплювати будинки, міняти віконні рами, одним словом – реалізовувати у місті широкомасштабну програму енерго- і тепло збереження. І лише за цієї умови наші мешканці відчують зміни і побачать у своїх рахунках на тепло цифри, менші від тих, котрі фігурують в них зараз.

Сьогодні львів’яни платять не стільки за реальний газ і реальне тепло, як за повітря і бездарність наших комунальних та державних служб.

Тому фракція УДАР готує запити до керівників міста та профільних структур на предмет з’ясування показників втрати тепла і газу у всьому ланцюжку від виробника до споживача. Доки ми не скеруємо енергію міських та державних чиновників на роботу над енерго- і теплозберігаючими технологіями та не побачимо в цій ділянці реальних результатів, до тих пір ми не ніколи не вирішимо проблеми зростання тарифів на тепло. Все інше – від лукавого.

Чим Вас не влаштовують запропоновані фракцією «Свобода» зміни до регламенту міськради?

У законі про місцеве самоврядування чітко прописані функції міського голови. Регламент міськради – нормативний акт, підпорядкований закону, тобто він апріорі не повинен суперечити останньому.

Це принципово для мене, як для депутата. Бажання «Свободи» обмежити функції мера в даному випадку виходять далеко за рамки закону, а тому голосуючи за їх прийняття, депутати лише зіграли на поглиблення протистояння між ними і міським головою.

Втім, хотів би звернути увагу і наголосити на тому, що зміни до регламенту міськради не повинні вноситися без широкого обговорення на комісіях, фракціях, колегії міськради. Адже і в інших депутатів є свої застереження до цього документу, який не є догмою і повинен змінюватися в рамках закону в бік створення максимально сприятливих умов для роботи міськради.

Фракції УДАР, наприклад, вважає, що актуальним сьогодні є включення у регламент міськради норми про прийняття бюджетної резолюції. Цей документ визначає пріоритети формування бюджетної політики міста. Це важливо особливо сьогодні, коли надходження в міський бюджет розвитку не є значними і не покривають всіх потреб міста.

Але про це чомусь всі мовчать, бюджетні кошти розпилюються, а місто відтак не спроможне реалізовувати масштабні інфраструктурні та інші проекти. Така пропозиція здатна не посварити, а навпаки, об’єднати депутатів і мера.

Як що ж повернутися до теми перерозподілу повноважень і контролю за діяльністю виконавчих структур, то, як на мене, значно ефективнішим було б якнайшвидше затвердити Статут міста Львова. Адже цей документ відкриває можливість ширшого залучення громадськості до контролю за роботою міськради.

Цей документ напрацьований ще минулою каденцією міськради, проте його прийняття було заблоковано з чисто формальних ознак. Що ж нас зараз стримує затвердити Статут міста? Хіба що фракція «Свобода», як втім й мер Садовий в цьому не зацікавлені: їм вигідніше розбиратися між собою, без залучення у конфлікт третьої сторони – громади.

Якщо б сьогодні діяв би Статут міста, то, можливо, у «Свободи» відпала необхідність вимагати публічних звітів керівників різних структур виконавчої ради, адже механізми ці насправді також прописані законом.

Чи є вихід із кризової ситуації, яка сьогодні склалася у стосунках між депутатською більшістю та мером Львова?

Вихід завжди є з будь-якої кризової ситуації. Просто треба мати бажання його побачити. Тим більше, що конфлікт, який існує зараз в міськраді, насправді далекий від реальних інтересів громади.

Фракція УДАР, натомість, у своїй роботі завжди ставила інтереси громади понад політичні та інші домовленості. Саме тому ми зараз готуємо ряд проектів ухвал міськради, що є актуальними і важливими для всього міста.

Що це за проекти?

Перш за все, це проекти ухвал щодо інвентаризації комунального майна та землі міста. Без цього політика, як депутатів, так й виконавчих структур міста завжди буде непрозорою і такою, що суперечить інтересам громади. Також без реальної інвентаризації землі у місті ми ніколи не зможемо сформувати реальний тариф на квартплату, адже невідомо кому належать і в яких розмірах прибудинкові території.

В продовження цієї теми, УДАР має намір поцікавитися у мера долею ухвали про створення міського БТІ. Чому це рішення залишилося невиконаним, чому «Свобода», яка виступала його ініціатором, сьогодні мовчить про це? Хто несе відповідальність за те, що рішення міськради ігноруються?

І ще одна тема, яку ми плануємо підняти перед депутатами та мером, це проблема нового кладовища для Львова. В 2012 році необхідно закривати всі діючи кладовища, адже місць для захоронення на них не лишилося. Не секрет, що сьогодні львів’яни змушені давати великі хабарі комунальним чиновникам, щоб поховати близьких.

Натомість питання про місце розташування нового кладовища не вирішено. Таке враження, що воно викладається до останньої хвилини, щоб потім чиновники могли провернути чергову аферу, витягнувши з кишень львів’ян мільйони для купівлі місця під кладовище.

Нам відомо, що окремі сільради поблизу Львова готові надати землю під кладовище в обмін на вирішення своїх локальних проблем і місту це коштуватиме значно дешевше, ніж пряма авральна купівля ділянки. Але ніхто не висловлює бажання займатися переговорами і працювати в цьому напрямку.

Переконаний, що проблеми, озвучені мною, сьогодні є не менш актуальні, ніж ті, що створюють зону напруги у стосунках між «Свободою» та Садовим. Більше того, вважаю, що робота над вирішенням цих питань може і повинна об’єднати депутатський корпус та виконавчу владу й покласти край суперечкам між ними.

І все ж таки, якщо «Свобода» долатиме вето Садового на останні рішення, їй необхідна підтримка депутатів з інших фракцій, адже такі рішення вимагають абсолютної більшості голосів?

УДАР задекларував свою позицію – ми не долучимося до цього. Вважаю, що інші маленькі фракції також займуть таку позицію. Отож, в цій ситуації «Свободі» доведеться шукати підтримки або у фракції Партії регіонів, або у фракції Фронту змін.



Создан 03 фев 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником